Årets lärare 2022 - Heléne Blomster

I år sökte föreningen en glädjespridare i skolan. Vi hittade henne i Strandnäs skola - Heléne Blomster. Motiveringen lyder: ”..Hon bidrar till en positiv stämning i hela skolan genom att hon alltid är glad och sprudlande. Hon ser verkligen alla, både vuxna och barn och tar sig alltid tid att lära känna nya personer som börjar i skolan. Hon har nära till skratt och bjuder på sig själv. Hennes förmåga att sprida positiv stämning är en inspirationskälla för oss andra. Vi kan skatta oss lyckliga som får ha henne i vår skola” - och i vår förening.

På höstmötet valdes även en delvis ny styrelse. Helena Enroos (Ålands Lyceum) ersatt Jessika Björkqvist (ÅL), Marie Johansson (Ålands Folkhögskola) ersatte Lina Nyberg-Heiniö (ÅF) och styrelsen utökades med Jessica Sundberg (Vikingaåsen). Ett år kvar sitter Christer Andersson, Sara Kemetter och Patricia Andila samt ordförande Karsten Steiner.