Vårmötet med FSL’s ordförande Inger Damlin

På ett välbesökt digitalt vårmöte (nästan 50 pers) hälsades efter de stadgeenliga förhandlingarna FSL’s Ordförande Inger Damlin välkommen. Hon berättade om föreningens vårens stora frågor som handlar bl.a. om pandemin, den förlängda skolplikten och rikets kommunalval. Efter det fick medlemmarna ställer frågor och kommentera. Hon hoppas att äntligen få komma ”på riktig” på hösten till Åland, efter att det nu blev tre inställda resor.

Utöver det kunde ÅLF’s styrelse berätta om att de under de närmaste veckorna komma att utrusta varje åländska lärarrum med en egen massagesits som skall hjälpa att alla medlemmar kan må bättre på rasterna och locka flera att förstå att ”vi håller alla våra medlemmar om ryggen”.