• KS

Välkommen tillbaka till höstterminen

Hoppas du har fått en fin närundervisningsstart på hösten och att du känner dig trygg på din arbetsplats med alla säkerhetsarrangemangen. Föreningen har under sommaren skött arbetet med lagförslaget om distansundervisningen och avtalsförhandlingarna startar i dagarna. Vi hälsar många nya medlemmar välkomna och den som ännu funderar eller har bytt arbetsplats ber vi att höra av dig till oss eller går direkt in på FSL´s webbsida för att ändra på uppgifterna.

Är du redan medlem får du efter styrelsemötet på måndag den 31.8 ett medlemsbrev som berättar mera om hur vi lägger upp höstens arbete.

Sköt om dig och håll distansen till eleverna och kollegerna så hoppas vi att vi ses på något av våra evenemang under hösten och senast på vår/höstmötet.

13 visningar
OM OSS

Ålands lärarförening r.f. samlar åländska lärare både från grundskolan och gymnasiet. Föreningen är i sin tur ansluten till Finlandsvenska lärarförbundet FSL. som är en del av OAJ. Förhandlingarna sköts av Akava Åland r.f.

ADRESS

Tel. +358 400686150 (ordf.)

Medlemssekr. Akava-Å: 018-16348

Ålands lärarförening r.f.